یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

لوگو موشن یا لوگو اینترو چه کاربردی دارد؟

اطلاعات جذاب در مورد موضوعات مختلف نرم افزار های تحت وب، انواع طراحی سایت و ...

لوگو موشن یا لوگو اینترو چه کاربردی دارد؟

۱۱۵ بازديد
لوگوی متحرک می‌تواند لوگو و نماد شرکت‌ها را با استفاده از برنامه و نرم‌افزارهای کامپیوتری به‌ صورت خلاقانه‌ای به مخاطبان معرفی کند. یک لوگوی متحرک تاثیر گذاری بیشتری نسبت به یک لوگوی بی تحرک دارد. هدف اصلی در ساخت لوگوی متحرک یا لوگو اینترو (Logo Intro) ، برندسازی نام شرکت به وسیله‌ی لوگوی متحرک شرکت است.
از طرفی امروزه طراحی لوگو موشن به تنهایی یکی از روش‌ها و ابزارهای جدید و پر بازده برای انتقال محتوای تبلیغاتی محسوب می‌شود؛ طوری که جذابیت و بازدهی آن از دیگر روش‌های تبلیغاتی نیز بیشتر است.
از لوگوی متحرک میتوان در انواع ویدئوها و تیزهای تبلیغاتی و انواع موشن گرافیک ها استفاده کرد. اما کارکرد های لوگوی متحرک را میتوان در موارد زیر جستجو کرد:
استفاده در تبلیغات ویدئویی
ایجاد ذهنیت مطلوب در مخاطب
یادآوری برند
معرفی برند
تبلیغات کوچک
تاثیر آنی بر مخاطب
اعتمادسازی

انواع موشن گرافیک چیست؟
موشن گرافیک با توجه به میزان تحرک اشکال و تصاویر و ابعاد تصاویر به دسته های مختلفی تقسیم می شود. سفارش ساخت موشن گرافیک نیز بر اساس نوع کاری که سفارش دهنده نیاز دارد متفاوت است. برای مثال حتما کستینگ یا عنوان  اول فیلم های تلویزیونی و سینمایی را دیده اید که تصاویر با اسامی در کنار هم قرار گرفته و به صورت جذابی حرکت می کنند. این کار با موشن گرافی تبلیغاتی تفاوت دارد. ما را همراهی کنید تا شما را با انواع موشن گرافیک آشنا نماییم.
موشن گرافیک توضیحی
امروزه در دنیایی هستیم که وقت به واقع طلا است. افراد ترجیح می دهند بجای وقت گذاشتن و مطالعه یک مطلب، ویدئویی کامل و کوتاه تماشا کنند. یکی از اهداف موشن گرافی نیز همین امر است، توضیح مسائل در قالب تصویر در بازه زمانی کوتاه. موشن گرافیک توضیحی در قالب چند تصویر خلاقانه برند را معرفی می کند یا مسئله ای را آموزش می دهد. با این کار بیننده ارتباط بیشتری با ویدئو برقرار می کند.
موشن گرافیک اینترفخیس
اینترفیس یا رابط کاربری از دیگر زیر مجموعه های موشن گرافیک توضیحی است. در این مدل شما می توانید صفحات سایت یا نرم افزار تولیدی خود را به کمک موشن گرافیک برای سفارش دهنده جذاب نمایید. با این کار کیفیت و لول کاری خود را بالا برده و از طرفی اعتماد سفارش دهنده را به دست می آورید.
موشن گرافیک تبلیغاتی
هر چند این نوع موشن گرافیکی را می توان زیر مجموعه موشن گرافیک توضیحی قرار داد؛ اما  از آنجایی که این نوع در دنیای دیجیتال طرفداران زیادی دارد باید آن را جداگانه توضیح داد. در موشن گرافیک تبلیغاتی شما مزایا و نحوه استفاده از محصول رو در قالب تصاویر جذاب با رنگ های گیرا ارائه می دهید و این باعث جذب بیشتر خریدار و سفارش دهنده می شود. حتی فردی که محصول را خریداری کرده می تواند در قالب یک موشن گرافی، نحوه کار با محصول را آموزش ببیند.
موشن گرافیک آیکون
حتما تا کنون با سایت هایی مواجه شده اید که آیکون های آن متحرک هستند. آیکون متحرک قدرت سایت شما را افزایش می دهد، مخصوصا اگر برای حرکت آن تفکر خاصی وجود داشته باشد. این کار توسط موشن گرافیک و کمک فایل های SVG امکان پذیر است. این آیکون ها به جذابیت بصری سایت کمک می کند  و نام سایت و نرم افزار را در ذهن ثبت می کند.
قبل از سفارش موشن گرافیک بهتر است کاربرد های آن را بدانید
  • استفاده برای توضیح مفاهیم
  • استفاده برای آگاهی رسانی
  • اشتراک گذاری یک محصول
  • استفاده برای برنامه تلویزیونی
  • استفاده برای داستان گویی
  • استفاده برای برندسازی


 

یادگیری طراحی لوگو

اگر شما دانشجوی گرافیک هستید، طراحی لوگو را در دانشگاه آموزش خواهید دید و این آموزش ها نیازمند به روز شدن با استانداردهای جهانی است، بنابراین لازم است تا مطالعات خود را در سایت های بین المللی، مقالات معتبر و کتاب ها گسترش دهید و نمونه های موفق طراحی لوگو را بررسی و ارزیابی کنید.

همچنین اگر به طراحی لوگو علاقه مند هستید و دانشجوی رشته گرافیک نیستید، شما میتوانید در آموزشگاه های هنر آموزش های لازم را ببینید.

اصول طراحی لوگو

1- سادگی لوگو

بوگو باید ساده، بامفهوم و به دور از هر بهم ریختگی باشد. لوگوی قوی عناصر و المان‌های کمی دارد که هر کدامشان را می‌توان به سادگی شناسایی کرد و در انتقال حرفی که می‌خواهید بزنید، نقش دارند. در واقع لوگوی شما باید بدون حضور شما مفهوم را مخاطبتان برساند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.