شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

مراحل ساخت موشن گرافیک چگونه است ؟

اطلاعات جذاب در مورد موضوعات مختلف نرم افزار های تحت وب، انواع طراحی سایت و ...

مراحل ساخت موشن گرافیک چگونه است ؟

۱۱۹ بازديد

مراحل ساخت موشن گرافیک را در 4 مرحله:

مرحله اول نوشتن فیلم نامه می باشد . برخی در ابتدا به سراغ استوری بورد می روند اما بهتر است در ابتدا فیلمنامه را آغاز نمایید. بطور کلی ویدئو هایی که برای موشن گرافیک ساخته می شوند بسیار کوتاه هستند اما برای روایت داستان با جزئیات کامل به فیلمنامه نیاز است. برای نوشتن فیلم نامه این سوالات را از خود بپرسید : در مورد مخاطبان سوال شود  اینکه مخاطبین چه کسانی هستند؟

سوال دیگر در مورد یادگیری مخاطبین می باشد که مخاطب چه چیزی می خواهد یاد بگیرد؟

و اینکه مخاطب با دیدن ویدئو موشن گرافیک ما چه حسی خواهد داشت؟

در نوشتن فیلمنامه به تعدادکلمات توجه نمایید و دقت داشته باشید که در ساختن موشن گرافیک سادگی و شفاقیت هدف اصلی است.

مرحله دوم: استوری بورد

بعد از تهیه فیلمنامه، طراحی استوری بورد بسیار مهم است. و بهتر است ایده های نوشته شده در فیلمنامه بصورت مصور طراحی شود.

مرحله سوم : تبذیل کردن استوری بورد به طراحی گرافیکی:

انتخاب سبک و رنگ همانند داستان هر پروژه ای اهمیت بسیاری دارد بطوریکه طرح های ساده نیز می توانند تاثیر خوبی بر روی مخاطب داشته باشند . زمانیکه طرح گرافیکی بر اساس استوری بورد و فیلمنامه آماده می شود بهتر است آن ها را به حرکت درآورید.

مرحله چهارم : ساخت موشن گرافیک

در این مرحله تمامی اجزا در کنار هم چیده می شوند و در این مرحله بهتر است بدانید که محصول نهایی چگونه خواهد بود. همچنین می توانید برای انتهای کار موشن گرافیک خود، ساخت لوگو موشن داشته باشید تا با استفاده از آن بتوانید لوگو خود را به شکل خاص تری ایجاد نمایید و باعث افزایش مخاطب و تبلیغات موثرتری خواهد شد.

 

موشن گرافیک موجب جذب مخاطبان می شود

مطالعات نشان داده است که انتخاب نهایی بیش از 92 درصد خریداران، از ویدیوهای آنلاین تاثیر می پذیرند. بنابراین باید از گزینه هایی استفاده کنید که بلافاصله توجه مخاطبان را به خود جلب کند. علاوه بر این ویدیوهای موشن گرافیک برای ارسال در شبکه های اجتماعی بسیار مناسب هستند و در اکثر ویدیوهای تبلیغاتی تلوزیون دیده می شوند.

کسب و کارهای مختلف می توانند از طریق ویدیوهای موشن گرافیک، برندها و محصولات خود را به جهانیان معرفی کنند و تصویر مثبتی از خود در ذهن مخاطب ایجاد کنند. اما اکثر شرکت ها هنوز به اهمیت این موضوع پی نبرده اند و در این امر کوتاهی می کنند. به یاد داشته باشید که مخاطبان و خریداران شما می توانند تفاوت میان ویدیوهای پیش پا افتاده و حرفه ای را متوجه شوند. بنابراین باید برای ساخت بهترین ویدیوها، تلاش کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.