دوشنبه ۰۶ فروردین ۰۳

اهمیت انتخاب مبلمان اداری و دفتری مناسب

اطلاعات جذاب در مورد موضوعات مختلف نرم افزار های تحت وب، انواع طراحی سایت و ...

اهمیت انتخاب مبلمان اداری و دفتری مناسب

۲۴۵ بازديد
 
زمانی که صحبت از مبلمان به میان می آید معمولا فکرها به سمت دکوراسیون منزل و اتاق پذیرایی و نشیمن می رود اما مهم ترین بخشی که در تهیه مبلمان اداری و دفتری باید به آن توجه ویژه ای کرد اتاق کارمندان برای تهیه میز اداری، اتاق مدیر برای تهیه میز مدیریت و به طور کلی تهیه مبلمان اداری و دفتری استاندارد و کارآمد برای کارمندان هر شرکتی است. استاندارد بودن این تجهیزات اداری می تواند تا حد بسیار بالایی کارای افراد را بالا برده و از بروز بیماری های مزمن و خستگی های مکرر حین کار جلوگیری کند.

یکی از متخصصان امور کسب و کار بر این عقیده است که در رابطه با مدیران و صاحبان کسب و کار که هنوز هم به صورت کاملا سنتی به کار نگاه می کنند تهیه مبلمان اداری و دفتری مدرن و استاندارد را با در نظر گرفتن قیمت مبلمان اداری کاری بیهوده و هزینه بر در نظر می گیرند در صورتی که تهیه و خرید منطقی و درست مبلمان اداری و دفتری نه تنها کارایی کارمندان را افزایش می دهد بلکه یک سرمایه گذاری بلند مدت برای آن حرفه محسوب می شود.
مبلمان اداری و دفتری دست دوم هم با قیمت خیلی کمتری شاید بتواند نیاز کسب و کار را رفع نماید اما توجه به این نکته حائض اهمیت است که هر مبلمانی عمر مفید خود را دارد به خصوص اگر مبلمان از نوع قدیمی باشد قطعا مدت زیادی کارایی نخواهند داشت. برای طراحی و تولید مبلمان اداری تنها تجربه کافی نیست بلکه طراحی این محصول نیز نیاز به دانش و شناخت آناتومی بدن انسان را دارد تا کارایی لازم را برای کارمندان ایجاد نماید.
صنعت مبلمان در ایران به طور کلی قدمتی 100 ساله دارد از مبلمان اداری تا مبلمان منزل، از ساخت سنتی تا تهیه و تولید مبلمان مدرن، با در نظر گرفتن استاندارد های ساخت مبلمان متناسب با فرم بدن انسان است. تولید کنندگان مبلمان اداری در سه بخش عمده طراحی، تولید، و عرضه به بازار فعال هستند و در این زمینه می توان به تولید صندلی کارمندی، میزهای مدیریتی، میز اداری، میز کنفرانس، میزهای کارمندی، میز منشی ، مبلمان اداری لوکس و ... اشاره کرد.
 
میز اداری
میز اداری از جمله لوازم ضروری برای تمامی ادارات، سازمان ها، نهادها و ارگان ها به شمار می رود. اما برخی از مدیران در انتخاب میز اداری برای شرکت خود با وسواس زیادی عمل می کنند و گاهی انتخاب میز برای آن ها به سختی انجام می شود. به ویژه اگر شرکت از بخش های متعدد تشکیل شده باشد. تصور غلطی که وجود دارد این است که با وجود کارگاه های متعدد طراحی و ساخت میزهای اداری، کار سفارش و تهیه میزهای اداری بسیار آسان می باشد، در صورتی که این کار کاملا علمی است و نیاز به تخصص و مشاوره دارد. انتخاب صحیح میز اداری برای کارکنان در بهره وری و بازده کاری آن ها تاثیر مستقیم دارد.
انواع میز
  • میز مدیریتی
  • میز کارمندی
  • میز منشی
  • میز کار گروهی
  • میز کنفرانس
  • میز پذیرش
  • میز پذیرایی
 
پارتیشن اداری
 یکی از انواع جداکننده‌های کاذب و موقتی در فضاهای اداری است، که از آن برای نظم بخشیدن، زیباسازی، بهینه‌سازی و ایجاد فضاهای خصوصی و نیمه خصوصی جهت فراهم کردن محیطی آرام و دوری از سر و صدا و دیگر عوامل برهم زننده تمرکز کارکنان و بهبود بازدهی آنان مورد استفاده قرار می‌گیرد. پارتیشن اداری به علت تنوع در طرح، ارتفاع، نوع کاربری، ترکیب‌بندی رنگ، متریال و ملزومات آن می‌تواند مکمل مناسبی در طراحی دکوراسیون فضاهای اداری باشد، ضمن آنکه این محصولات قابل نصب و اجرا به صورت مستقل (بدون آسیب رساندن به کف اصلی فضا) و جابجایی آن و در صورت لزوم اصلاح متراژ می‌باشد.
 
انواع پارتیشن اداری
  • پارتیشن تک جداره
  • پارتیشن دوجداره
میز کنفرانس
شاید تصور بر این باشد که میز کنفرانس باید به صورت یک میز عریض و طویل باشد که بتواند جمعیت زیادی را در خود جای دهد. در حالی که میز کنفرانس قابلیت سایز بندی دارد و طبق نظر مشتریان می توان آن را به اندازه های مختلف طراحی نمود. استفاده از متریال ساخت نیز بر اساس نظر مشتریان می باشد. اما شرکت فضا گویا با سابقه دو دهه تلاش مستمر، علمی و تخصصی موفق به نوآوری در صنعت چوب و ام دی اف شده است و بهره گیری از میزهای کنفرانس ام دی اف را به لحاظ دوام، شیک و لوکس بودن و تنوع در طرح و رنگ و سایز به شما هم میهن گرامی پیشنهاد می دهد.
 
انواع میز کنفرانس
اولین ویژگی که در تهیه میز کنفرانس باید در نظر گرفته شود، کارایی میز علاوه بر جلسات و مذاکرات می باشد  شرکت فضا گویا برای ملموس بودن این امر میز کنفرانس را در سه دسته کلی تقسیم و ارائه می دهد
 
  • میز کنفرانس با پذیرایی
  • میز کنفرانس بدون پذیرایی
  • میز کنفرانس با طراحی خاص
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.